پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227079
وضعيت معيشت معلمان بهبود مي يابد
تاریخ انتشار : 1395/08/27 09:46:37
نمایش : 1182
اسدالله اسدي گرمارودي با اشاره به اينکه در حوزه نيروي انساني آموزش‌‌وپرورش با مشکلاتي مواجه هستيم، اظهار کرد:‌ به نظر مي‌رسد يکي از اولويت‌هاي مهم آموزش‌وپرورش مقابله با سونامي ايجاد شده در حوزه نيروي انساني است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسدالله اسدي گرمارودي اظهار کرد: آقاي فاني در مراسم توديع خود خطاب به معاون اول رئيس جمهور از وي مي‌خواهد تا دولت کاهش فاصله حقوق فرهنگيان با ساير کارکنان دولت را اعمال يا ساير مزاياي کارکنان را حذف کند. بيان چنين مطلبي به هنگام توديع و خداحافظي از مسئوليت بر اذهان اين مطلب را القاء مي‌کند که عامل کاستي‌ها دولت بوده است و او مقصرنيست. اين توپ را به زمين دولت انداختن اگر هم صحت داشته باشد باز از عدم توانايي در احقاق حقوق معلمان حکايت دارد.

عضو هيئت علمي دانشگاه فرهنگيان گفت: فاني در بخش ديگري از سخنان خود مدعي شد، 100 هزار نفر از پرسنل آموز‌ش‌وپرورش را کاهش وميزان حق التدريس را از يک ميليون و 500 هزار ساعت در هفته به 900 هزار ساعت در هفته کاهش داده است حال سوال اين است اين کاهش در کدام دوره تحصيلي رخ داده است؟ به احتمال بالا در دوره‌ ابتدايي نبوده و اگر اينگونه است چرا به جاي اقدام به‌موقع و بيان تأثير مثبت اعمال ساختار جديد دوره ابتدايي در جابجايي و صرفه‌جويي نيروهاي مازاد آن را به باد انتقاد گرفتند.

اسدي گرمارودي بيان کرد: با تغيير ساختار 4.3.5 به دو دوره شش ساله ( يا چهار دوره سه ساله) با توجه به گذر دانش‌آموز، نيروهاي مازاد دوره راهنمايي و متوسطه به دوره ابتدايي هدايت شدند و برخلاف آنچه که در سال اول دولت به عنوان يک ايراد از آن نام مي‌بردند در دو سال اخير دريافتند که چنانچه اين اتفاق صورت نمي‌گرفت به چه ميزان نيروي مازاد در دوره متوسطه بيکار و به چه ميزان در دوره ابتدايي نيازمند بوديم و در حقيقت اگر اين اقدام صورت نمي‌گرفت سردرگمي دولت در بخش نيرو و تخصيص اعتباري که افزون از 90 درصد به حقوق منجر مي‌شود چه فاجعه‌اي به بار مي‌آورد.

وي ادامه داد:‌ بر مبناي اساسنامه دانشگاه فرهنگيان و تأکيد مجلس شوراي اسلامي وقت، جذب نيرو از طريق شرکتي، قراردادي و استخدام منتفي شد و مطابق ماده 28 اساسنامه صرفاً در برخي از رشته‌هايي که امکان راه اندازي آن براي دانشگاه فرهنگيان ميسر نيست از طريق استخدام جايز است. تخلف از اساسنامه و سوء استفاده از ماده 28 و رويکرد به استخدام و جذب نيرو در رشته‌هايي که دانشگاه واجد آن است به بهانه کمبود امکانات وظرفيت پذيرش دانشگاه فرهنگيان، تامين نيروي مطابق نياز کمي و کيفي سند تحول را با آسيب مواجه ساخت و به جاي ادغام رشته‌هاي متقارن در ساختار آموزشي و نيز تأسيس رشته هاي مورد نياز آن در قالب معلم چند مهارتي صرفاً به تداوم ساماندهي وضع موجود نيروي انساني بسنده شد در حالي که مي توانستند از اين فرصت طلايي استفاده و با اقدامات لازم جمعيت يک ميليوني فرهنگيان را به حدود 700 هزار نفر کاهش داد و از اين طريق ادغام رشته‌هاي متقارن در ساختار آموزشي و نيز تأسيس رشته هاي مورد نياز آن در قالب معلم چند مهارتي.

اسدي گرمارودي بيان کرد: طبق برآوردها تعداد نيروهاي فرهنگي که تا سال 1400 بازنشسته خواهند شد به 270 هزار نفر مي‌رسد و چنانچه در اين مدت 3 سال آنچه که در برنامه 5 ساله برنامه‌ريزي راهبردي‌ مقرر شده بود، با پذيرش حداکثري دانشجوي‌ متعهد خدمت، به‌علاوه اصلاح و تأسيس رشته‌هاي چند مهارتي و نيز ادغام رشته‌هاي دوره کاردانش، هنرستان تجربي و رياضي مي‌شد، افق آينده اينگونه وحشتناک سر بر نمي‌کشيد.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html